Tänkvärt..

Vi har väl alla mål och drömmar..?
Och ibland kanske de båda är lite väl ytliga..? man borde tänka lite djupare ibland...
seriöst nu.. många av oss tänker på vikten, våra hår, kläder vi vill ha, för vi älskar att shoppa.. (utgår från mej själv nu..) , men våra mål borde egentligen ha med hur vi vill att vårat liv ska se ut.. en del blir modeller, en del blir skådespelare, en del blir artister och andra kanske istället sitter vid skolbänken och vill ha bra jobb i framtiden... så varför inte lägga lite mer energi på att tänka på skolan? det är endå en del av våran framtid som ligger på spel där.. ibland blir jag så sur på mej själv, för att jag inte tänkte på det i tid. Jag valde en linje efter vad jag kom in på, en linje som jag idag verkligen ångrar.. (för de mesta).. jag hade kunnat redan från åk 1 på gymnasiet satsat på högre betyg... för om man kämpar kan vem som helst nå VG och MVG i alla ämnen.. men nej istället lägger vi tid och energi på dieter, gymmet, shopping.. och visst det är sånt som också är viktigt för vårat välbefinnande.. men lite mindre ytlig och lite mer logisk så hade det blivit så himla bra.. eller?


Bra betyg = bra linje som man gillar, bra linje som man gillar = mer engagerad i skolan = mer pluggande = bättre betyg = bättre valmöjligheter för vidare utbildning = möjligheter inom drömyrket = jobb vi trivs med/ev. bra lön... så åh. varför tänkte man inte lite mer redan i åk 8 typ!? =/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0